УСТОЙЧИВОСТ

ПОЛИТИКА НА УСТОЙЧИВ ТУРИЗЪМ

Ние, в Wave Resort вярвамe, че туризмът не може да съществува изолирано и може да работи добре и да се развива, единствено в тясно сътрудничество с местната общност. Без сериозно и отговорно отношение към околната среда за постигане на хармоничен баланс с природата, нашият бизнес не би могъл да се развива и да съществува в бъдеще. 

Стратегия за устойчиво развитие на Wave Resort:

Устойчивостта обхваща всички аспекти на дейността и начина на живот в нашия хотел. Нашата цел е да предоставяме услуги на световно ниво на нашите гости, като същевременно се стремим към социален и икономически напредък за всички заинтересовани страни и намаляване на екологичния отпечатък.

  1. Оптимизация на ресурсите - хотелиерството е интензивен потребител на ресурси и стремежът ни е да намалим натоварването върху околната среда. Фокусираме се върху оптимизиране на използването на ресурсите и тяхното управление, както и увеличаване на възможностите за повторна употреба и рециклиране на отпадъците.
  2. Опазване на биоразнообразието – със съзнание за глобалната загуба на местообитания, настъпили в световен мащаб, ние разбираме въздействието върху природните системи и организми, с които споделяме тази планета. Стремим се да защитаваме и повишаваме информираността за флората и фауната в разнообразните и чувствителни местообитания в и около нашия хотел.
  3. Културно наследство - неспирната ни любов към България и нейната култура ни мотивира да съхраняваме и споделяме богатото и разнообразно наследство на страната с нашите гости, като същевременно се стремим да запазим уникалната си автентичност.
  4. В подкрепа на местната общност - ангажирани сме и с предаването на икономическите и социалните ползи от устойчивия туризъм на общността чрез развитие и подкрепа на местния поминък.
  5. Работна среда - като екип от работещи заедно хора, ние се ангажираме да предоставим на нашите сътрудници работна среда на обогатяване и равнопоставеност, която да насърчи удовлетвореността на служителите, благосъстоянието и овластяването на служителите. Чрез лични и професионални възможности за развитие и организирани събития, основани на интереси, насърчаваме цялостно изживяване на работното място, характеризиращо се с изследване, растеж и иновации.

Wave Resort разработи следните политики, които се основават на концепциите за всеобхватната стратегия за устойчивост:

  1. Политика за опазване на околната среда; 
  2. Политика за управление на качеството;
  3. Политика за здраве и безопасност; 
  4. Политика за местната общност;
  5. Политика в областта на човешките ресурси; 
  6. Политика за защита правата на детето.

За да постигнем целите си по устойчиво развитие за 2025 г., ние планираме следното:

  1. ПО ПОЛИТИКАТА ЗА ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА
    1. Намаляваме потреблението на енергия в сравнение с 2024 г. По тази точка от плана информираме целия ни екип и нашите гости и ще им припомняме това по всички налични канали (табели, пиктограми, ТВ канал, таблет на рецепция Връзки с гостите).

Отговорник: Генерален мениджър, мениджър Връзки с Гостите заедно с целия мениджърски екип.

  1. Намаляваме потреблението на вода в сравнение с 2024 г. По тази точка от плана информираме целия ни екип и нашите гости и ще им припомняме това по всички налични канали (табели, пиктограми, ТВ канал, таблет на рецепция Връзки с гостите). Огранизираме и инициативи в тази връзка. Цел: намаление на разхода на вода /гост в сравнение с 2024 до края на 2025 с 3%, въпреки нововъведенията.

Отговорник: Генерален мениджър, мениджър Връзки с Гостите заедно с целия мениджърски екип.

  1. Намаляваме отпадъците, които изпращаме на депото в сравнение с 2024 г. (на база брой гости в съответния период), като отделяме всички потоци от отпадъци, включително стъкло, хартия, картон и т.н. Картонените опаковки се пресоват и предават отделно. Информираме сме всички наши доставчици, че се отказваме от големи опаковки с цел пестене на употребяваната пластмаса, както и на ресурсите за производство на хартия и картон. 

Отговорник: Генерален мениджър и мениджър Доставки.

  1. Намаляваме използваната за печатане хартия, като разпечатваме САМО НЕОБХОДИМОТО, а за вътрешна употреба печатаме на хартия втора употреба или двустранно. 

Отговорници: Фронт офис мениджър и мениджър Връзки с Гостите.

  1. Заменени са пластмасовите тарелки и часично приборите за еднократна употреба с дървени. Подмяната на платмасовите с картонени сламки за напитки е приоритет до края на сезон 2025. 

Отговорници: Мениджър Храни и напитки и мениджър Доставки.

Замяната на пластмасовите чаши с картонени и поликарбонови се извърши напълно през миналия сезон. 

  1. Вниманието ни е насочено към идентифициране на още възможности за повторна употреба или рециклиране на подлежащите на това материали

Отговорници: целия мениджърски екип, включително в пряка връзка с техните служители.

  1. В тоалетните сме заменили повечето диспенсери за хартия/ хартиени кърпи със сешоари. Ще продължим това до пълната замяна. 

Отговорник: мениджър Хотелско домакинство.

  1. Ще намалим употребата на потенциално вредни химикали в нашата работа в сравнение с 2024 г. Стремим се да намерим биоразградими или естествени техни алтернативи, като за този наша цел сме информирали нашите доставчици на тези химикали. 

Отговорник: мениджър Доставки, отгворник Басейни, мениджър Хотелско домакинство.


Целим намаляване на отпадъците общо с 1% до края на сезон 2025.

 

  1. ПО ПОЛИТИКАТА ЗА ЗДРАВЕ И БЕЗОПАСНОСТ

Пожаробезопасност:

  1. Контролиране на евакуационните пътища, оборудването по пожаробезопасност и пожароизвестяването съгласно ззаконовите и системни изисквания. 

Отговорници: мениджър Поддръжка и мениджър Човешки ресурси.

· Всички служители, както досега, да получат обучение/ опреснително обучение за използване на пожарогасители, за евакуация.

Отговорници: всеки мениджър за своя отдел.

· Екипът ни за аварийни ситуации е готов да се яви в случай на пожароопасна ситуация на всяко място по всяко време.

Отговорник: целият екип за Аварийни действия според Аварийния план 2025.


Аварии:

· Имаме аварийни планове за действие и те са изложени на таблата за персонал. Предвиждаме симулации на аварийни ситуации, за да гарантираме реална готовност.

Отговорник: мениджър Поддръжка

· Има поне двама души на смяна в хотела, обучени за оказване на първа помощ до пристигане на Бърза помощ. Имаме и лекари на повикване 7/24. Отговорник: генералният мениджър.


Безопасна работна среда: 

· Осигуряваме и поддържаме работна среда, която е практична, безопасна, сигурна и където рискът за здравето се контролира.

Отговорници: мениджър Поддръжка и мениджър Човешки ресурси.

· Осигуряваме адекватни и подходящи съоръжения и процедури за благосъстояние на работа. Отговорници: мениджър Поддръжка и мениджър Човешки ресурси.

· Гарантираме, че нашите служители са напълно обучени по техните отговорности и са получили цялата необходима информация, обучения и надзор за техните задачи. Отговорници: мениджърите на всички отдели за техния персонал.


Здраве и безопасност на храните:

· Стриктно спазваме насоките на HACCP по здраве и безопасност на храните. Отговорници: мениджърите на всички отдели по храни и напитки за техния персонал.

· Осигуряваме необходимата организация, експертиза, опит и ресурси за инспекция и одитиране, за да гарантираме, че е налице ефективен мениджмънт на храните и хигиена в целия резорт. Отговорници: мениджър Връзки с Гостите и Генералния мениджър.


Други:

· Непрекъснато поддържаме изострено внимание за неща, които изглеждат не както обикновено и оценяме риска във всички области в съответствие с честота, съответстваща на степента на риска. Отговорници: всички мениджъри.

· Превантивната поддръжка на сградата и оборудването са наш постоянен ангажимент, за да поддържаме постоянно безопасна среда. Отговорници: Всички мениджъри на отдели.

 

  1. ПО ПОЛИТИКАТА ЗА МЕСТНАТА ОБЩНОСТ

Интеграция: Уважение, подкрепа и насърчаване на културата, регулациите и опазването на местната среда. Отговорници: мениджърите на всички отдели.

Сътрудничество: Поддържаме постоянен диалог с местната общност, за да сме наясно с нуждите на общността и да допринасяме за напредъка й чрез своето отговорно поведение. Планираме поне две инциативи в това отношение през 2025, за подбора на които има наши колеги, живеещи в Ахелой и Поморие, са отговорни: всички мениджъри, които живеят в Ахелой и Поморие.

Доставчици: Даваме приоритет на закупуването на местни продукти за укрепване на икономическото и социалното развитие на общността, при условие, че те гарантират стандартите, свързани с качеството, цените и критериите за здраве и безопасност на гостите и персонала ни.

Отговорници: Екзекютив шефове и мениджър Доставки.

Заетост: Даваме приоритет на набирането на местен персонал, за да се насърчи развитието на обществата, в които компанията присъства, както и с цел обогатяването на културното разнообразие на нашите работни екипи.

Отговорник: мениджър Човешки ресурси.

• Продължаваме сътрудничеството с Гимназията по туризъм „Проф. Асен Златаров“ – Бургас и през 2025.

Отговорници: Главни готвачи и Мениджър Човешки ресурси.

  1. ПО ПОЛИТИКАТА ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА КАЧЕСТВО НА ПРОДУКТА

Качеството на предлагания от нас продукт е важно за нас, защото ценим нашите гости и уважаваме себе си и нашия работодател. Стремим се да предлагаме на гостите ни обслужване, което не само отговаря на техните очаквания, но и ги превъзхожда.

Процедури за следене на качеството:

A) Постоянно наблюдение на преживяванията на гостите:

  1. Вербално: – Лично питаме гостите – при ежедневните си контакти с тях, приемаме и записваме техните впечатления (похвали и оплаквания) и на двете рецепции;
  2. Периодично каним гостите на среща-разговор с мениджър Връзки с Гостите, за да споделят техните мнения.

- По телефона – записваме и незабавно предаваме оплакванията на съответния мениджър за проверка / отстраняване.

- Постоянен контактn с туроператорите и незабавна проверка/ отстраняване на негативни коментари.

  1. Писмено:

- в социлните мрежи;

- по електронната поща;

- чрез анкети

Б) Процедура за обработка на оплаквания от гости – налице и на разположение на гостите са два регистъра за подаване на оплаквания – на основна рецепция и на рецепция Връзка с Гостите.

В) Обучение на персонала: въвеждащо обучение, включващо също и темите за устойчиво развитие; едновременно с това обучение по Култура на обслужване; обучения по НАССП и обща безопасност; флаш-тренинги по специфични за всеки отдел задачи;

Г) Mониторинг на обратната връзка от гостите в социалните мрежи – Веднъж седмично среща на мениджмънта за обсъждане на коментарите на гостите в социалните мрежи. Това обсъждане ни помага да търсим и намираме ресурсно ефективни решения за предотвратяване на повторяемост на оплакванията.

Д) Поставили сме си съизмерими цели за качеството и непрекъснато сравняваме с тях настоящото си представяне: в Холидейчек – 97%, в Букинг – 9.4/10, в анкетите, които гостите ни получават след престоя си при нас чрез платформата Ексели – 9.3/10.

Отговорите на оплаквания да бъдат давани в рамките на 24 ч.

Непрекъснато работим, за да инспирираме у гостите желанието да ни посетят отново за още една незабравима ваканция в Wave Resort.

Следим броя на гостите, които ни препоръчват в социалните мрежи (друга съизмерима качествена цел). Радваме се, че виждаме растеж в това отношение и през 2025 г. продължаваме да работим за това.


Макар крайната отговорност за осигуряване на качеството да е на генералния мениджър, качеството е оговорност на целия мениджмънт и всеки член на целия екип.


  1. ПО ПОЛИТИКАТА ЗА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ
    1. И през 2025 г. гарантираме достойно и справедливо отношение към колегите си - уважително и недопускащо никаква форма на дискриминация.
    2. Разполагаме с процедури за гарантиране на равни възможности за развитие на всеки член на екипа по критерии, базирани само и единствено на неговото/ нейното трудово представяне.
    3. Насърчаваме професионалното изпълнение на трудовите задължения на служителите чрез обективни и прозрачни процеси, насърчаващи обучението за непрекъснатото усъвършенстване на всеки член на екипа.
    4. Разполагаме с политика за възнаграждения и социални придобивки, които са справедливи и в съответствие със социалната и регулаторната рамка. 
    5. Създаваме работни отношения, основаващи се на диалог и сътрудничество.
  2. В интернационалния ни екип инклузията е наше верую.

 

Имаме разработена процедурa за анонимни оплаквания от персонала – кутията в столовата остава на разположение.


  1. ПО ПОЛИТИКАТА ЗА ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА И БИОРАЗНООБРАЗИЕТО
    1. И през 2025 г. продължаваме да почистваме плажа пред резорта – колегите, отговорни за почистване на външните части да го почистват на ежедневна база

Отговорник: Мениджър Хотелско домакинство


  1. Организиране на кампании заедно с гостите за почистване на плажната ивица и екопътеката към Поморие

Цел: Повишаване на осъзнатостта на гостите относно отговорността им кум мястото, където прекарват ваканцията си – две кампании за сезона


Отговорници: Мениджър Връзки с гостите и Мениджър Хотелско домакинство